Példamutató gyorsasággal reagáltak az FA illetékesei az angol válogatott vébé-kudarcára egy új PL-szabályozással. Ez így, ebben a formában csak azért nem igaz, mert a rendelkezést már tavaly szeptemberben meghozták az illetékesek, a klubok többségének egyetértése mellett. A lényeg: a jövőben a klubok felnőtt keretében (amely maximum 25 fős lehet) kötelezően lennie kell 8 saját nevelésű játékosnak. Az tartozhat ebbe a kategóriában, aki a 21. születésnapját megelőző 3 évben angol vagy walesi kluboknál nevelődött. A nemzetiség nincs kikötve (így például Fabregas is hazai nevelésnek minősül), de az agenda egyértelmű: a fiatal angol futballisták támogatása. 

A cél nemes, a terv nem tűnik hülyeségnek, de nem mindenki örül a változásoknak. Az, hogy Wenger mester tiltakozik és aggódik az esetlegesen munkanélkülivé váló játékosaiért, az Arsenal keretét látva érthető, de az a Harry Redknapp is méltatlankodik, akit nemrég még kapitány-jelöltként emlegettek. 

Mi ennek az értelme? Ha a fiatal játékosok elég jók, feljutnak a keretbe. De ha csak azért kell őket játszatni, mert fiatalok és angolok, miközben nem elég jók, akkor a PL nem fog fejlődni. Meg kell, hogy üssék a mércét, bárhonnan is származnak. (…) Ki kell érdemelniük, hogy ott lehessenek a 25-ös keretben, nincs szükségünk dísz-játékosokra.

Mások attól tartanak, hogy ezzel túlságosan felmegy a 21 év alatti, hazai nevelésű játékosok ára, a klubok ráadásul nem fogják őket kölcsönadni a kvóta miatt, így a kispadon fognak üldögélni, ahelyett, hogy állandó játéklehetőséget kapva fejlődnének egy kisebb klubban
 
És még egy markáns ellenvélemény a Guardian komment-szekciójából:
I love the "it's the foreigners" idea, I'd love all foreign players to be banned for a generation to show how stupid the argument is. 
Any fan of a championship club can point to a number of 'starlets' let go by top clubs who passed their way and duly disappointed (Luke Chadwick was the next Giggs apparently). 
Yep - it's the technically able foreigners stopping all of the 'world-class' English players dead in their tracks. 
Nothing to do with an archaic youth system which basically trains athletes to become footballers. The full-sized pitches meaning big/fast players at a young age get advanced disproporianately up the system.
Röviden: nem a külföldi játékosok a hibásak, hanem az elavult utánpótlásrendszer, amely a gyors és erős játékosok kontraszelekciójával atlétákat képez futballisták helyett. 

Megoldás?
 

32 komment

Címkék: utánpótlás találgatás kesergő lapvélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://engerland.blog.hu/api/trackback/id/tr462189848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szergő 2010.07.31. 20:20:19

Azért vaskos demagógia és hozzá nem értés Wenger nyilatkozatát annyival elintézni,hogy az Arsenal játékosállománya többnyire külföldiekből áll.

Az ő jelenlegi keretét pont hogy semmiben nem bántja az új szabály,a 8 saját nevelés simán megvan,hiszen olyanok mint Clichy,Denílson vagy Fabregas simán ebbe a besorolásba esnek.
Sőt,az Arsenalnál a 25 helyből minden arrajárót beleszámolva is csak 19 van betöltve,mert nagyon sok 21 éven aluli van a nagycsapat közelében.

Értsd,ha Wenger csak ezen a nyáron hozna 5 külföldi,21éven felüli játékost az Arsenalba akkoris simán tudná teljesíteni a szabályt,úgy hogy a nagycsapatban továbbra is 3 brit játékosa lenne

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2010.07.31. 20:38:33

@Szergő: Wenger ezek szerint olyan jó arc, hogy más csapatok miatt kezdett el munkanélküliséget vizionálni:

"I am quite surprised the players' union accepted this rule as it could put many players out of a job," said the Arsenal manager, Arsène Wenger. "They want to fight against unemployment but they stop us employing footballers. There is no room to move [in the transfer market]. Is 25 enough, given the injuries? It is an artificial rule that I don't like."

dzzzzz 2010.07.31. 21:39:05

Tiltsák be az angol nemzetiséggel nem rendelkezők szerződtetését és meglátják fejlődni fog a válogatott. A Premier League olyan színvonalesést fog tapasztalni, hogy a fiatal angolok be fognak férni a Premier League csapatok kezdőjébe. A PL TV-s bevételei is csökkennek egy nagyot. Aztán majd azok az angol játékosok akiket a PL kinevelt elmennek egy olyan ligába ahol nem korlátozzák a külföldieket és van pénz.
Tényleg ezt akarják?
(A 6+5-ös szabály is csak erre lenne jó, a PL színvonalát csökkenteni)

TroppauerHümér 2010.08.01. 01:08:22

1. Egy BL/EL-csapatnak nem elég a 25 ember, akkora a terhelés és a meccsszám. Kell egy nagy csapat, és kell egy olyan másik 11, aki azért a középcsapatokat megveri a bajnokságban. Plusz a sérülések.

2. Még mindig nem fogták fel egyesek, hogy nem Anglia meg Magyarország meg Szlovákia van, hanem EU. Ami elavult és nevetséges, az a VB és a nemzeti válogatottak, meg az arcra festett nemzeti színek. Ha egy USA válogatott van, akkor legyen egy EU-válogatott.

maracanazo · http://mindenuruguay.blog.hu/ 2010.08.01. 01:47:46

Hajrá Engerland-blog! Üdvözlet az uruguayi oldalról! Csak így tovább!

v2peti 2010.08.01. 02:39:20

Utolsónak: És miből állna a VB?
A csoport: USA-EU-Óceánia
B csoport: Dél-Amerika Közép America Afrika
A döntőbe bejut a két győztes!

Nem lenne értelme a VB-nek!

v2peti 2010.08.01. 02:40:04

@v2peti: Javítás:
B csoport: Dél-Amerika, Ázsia, Afrika

v2peti 2010.08.01. 02:40:41

Bocs, utolsó előttinek!

szbszig 2010.08.01. 03:42:09

Azért belegondolva, hogy a vébére, ami maximum 7 meccsből állt egy csapat számára, lehetett 23 fős keretet nevezni; itt pedig azt akarják, hogy egy nemzetközi kupákban is szereplő klub játsszon le 25 játékossal nagyságrendileg 70 meccset...

Asidotus 2010.08.01. 08:10:35

Valamennyire egyetértek Harry Redknappel. Ez így nem fog működni.Ha valaki csak azért kerül be a keretbe, mert angol (ami ráadásul nincs is benne a szabályban), attól nem lesz jobb.
Ha valóban, tömegével játszatnák az angol fiatalokat, és a srácok azt látnák, hogy van esélyük bekerülni a sztárjátékosok közé, és nem pedig 1200 millió emberrel (Dél-Amerika és Afrika) kell versenyezniük, akkor nagyobb számban mennek focizni. Mert egy angol gyerek előtt más perspektíva is van, mint a futball karrier, ellentétben az afrikai és dél-amerikai srácokkal.
Az sem kedvez az angol labdarúgásnak, hogy a bevándorlók nagy része pakisztáni, akik valahogy nem kattantak rá a labdarúgásra, épp úgy, mint nálunk a cigányok. Hiába van Magyarországon is egy sokszázezres réteg, akinek nincs esélye a karrierre, mégsem hajtják a labdát.

Az angolokra visszatérve:
1975-1985 között zsákszámra nyerték az európai kupákat olyan angol klubok (Liverpool, Nottingham Forest, Aston Villa), akik jóformán csak angolokat foglalkoztattak, a válogatottnak mégsem jött össze a nagy eredmény.

agentT 2010.08.01. 08:19:02

Oszlassunk el félreértéseket.

Első félreértés: A közhiedelem szerint nincsenek jó utánpótláskorú angolok, azért hívnak a klubok külföldieket. Akkor viszont miért jutott elődöntőbe az angol U-19 az EB-n, hm? A sors akarta így? Áh, ne vicceljünk már.

Az új szebályozás igenis jó, ugyanis a klubok nem azért szerződtetnek külföldieket, mert az angol tehetség nem ugyanolyan jó, hanem mert az ugyanabba a kategóriába tartozó angol és külföldi tehetség közül a külföldi, valamelyik fejlődő országból feleannyiért megszerezhető, mint a hasonló képességű angol srác. Ez pont olyan, mint a török vendégmunkások a német autógyárakban.

Ha a keretek kénytelenek lesznek foglalkoztatni angolokat (is) és az Arsenal öltözőjének hivatalos nyelve nem a francia lesz, az igenis jó hatással lesz a válogatottra.

Wenger meg gondol a klubja pénztárcájára, anyagi lehetőségeire, azért sír.

agentT 2010.08.01. 08:26:31

A második félreértés: attól lesz jó a válogatott, ha a csapatot valami tőle idegen szisztémára nevelik.

Ezerrel lehet hallgatni, hogy a tradicionlis, ívelgetős, ütközős angol foci ideje lejárt.

Mhm, csak az a meglepő, hogy olyan játékosállomány Angliának, mint a most kifutó Beckham-Gerrard-Terry-Ferdinand stb. tán az életben nem volt, oszt mégse érték el a szokásos "eljutunk a nyolc közé esetleg az elődöntőbe oszt ott elesünk hősi harcban" szintet se, mióta külföldi edzők vannak.

Megnéztem volna ezt a csapatot, ha nem mindenféle "Rooney az egy szem csatár, ő is hátravonva" taktikával szerepel a vébén, hanem a jó angol hagyományoknak megfelelően azt mondja nekik egy derék brit edző (tehát nem a jellemtelen gyáva nem McClaren!!!!!!!!!!!) a német meccs előtt, hogy fiúk kimentek a pályára, kihajtjátok a beleteket a hazáért, oszt győztök, mint ahogy a RAF szokta ezek ellen. Derék angol játékos módjára, ha kell öt méterről becsúszva, nem taktikázva, nem kontrákra építve, hanem kimentek, oszt széttépitek őket.

normaluser 2010.08.01. 09:24:05

"De ha csak azért kell őket játszatni, mert fiatalok és angolok, miközben nem elég jók, akkor a PL nem fog fejlődni."

Ácsi Harry! Nem a PL-t kell fejleszteni az angol fiúkkal, hanem az angol fiúkat kell fejleszteni a PL-lel -.-
Hova fejlesszük még a PL-t?
Végre valami értelmes gondolat, egy értelmes szabály, amivel esetleg némi PL rutint szerezhet évenként +10-20 tehetséges angol "ifi" focista. Tehetség mindig volt, csak sajnos alsóbb osztályokban, jobb esetben a Championshipben.
Abban egyébként egyetértek, hogy így 1-2 komolyabb tehetség nem kerülhet kölcsönbe, de mennyire vált be ez a kölcsön téma az elmúlt 20 évben? Azóta ekkora divat ez. Pár srácot csak meg lehetne tartani, még akár "Wenger knows" (pfft) is rákényszerülhet egy noname londoni fiúra, amikor valamelyik katalán, francia, szuahéli stb. fiának fáj a haja... Lehet belőle lesz az új angol CSK, vagy egy állandó söprögető a Crystal Palace-ban ... nem mind1.

És??? 2010.08.01. 09:58:21

Ennek semmi értelme,én is azt gondolom,hogy az utánpótlás nevelésnél van a gond.egy ilyen szabályozással,veszélybe kerülnek,a nagycsapatok nemzetközi szereplése(ami nem kis pénz kiesés lenne).Értem én ,hogy a válogatott leégett,de ezzel nem segítenek,csak a (veszteséges)klubbokat fogják megfojtani.Ami a tehetségeket, illeti vannak fiatal angol játékosok játék lehetőséghez is jutnak de sajnos nem ütik meg a szintet.

És??? 2010.08.01. 10:05:38

Elég baj ha PL-t akarják,a fiatal játékosok kipróbálása céljából megnevezni mint sorozatot.

És??? 2010.08.01. 10:22:49

@agentT: Amit szerettél volna látni,az Beckhammel együtt tünt el a válogatottból.Sajnos nem is látok a jövöre nézve még egy ilyen játékost az angoloknál.

agentT 2010.08.01. 10:33:15

@És???: Nem ütik meg a szintet a fiatal angol játékosok? Walcotték generációja nem üti meg a szintet, vagy az EB elődöntős u-19-esek?
Az igazság az, hogy igenis megütik a szintet, de a menedzselési szisztéma miatt lehet a helyükre találni külföldit, negyedannyiért.
Élesben hol játsszak a legjobb tehetségek, ha nem a PL-ben?
Ami Beckhamot illeti, igazad van, ugyanakkor szerintem harcos gyerek pl. Rooney is, meg még jó néhány.

És??? 2010.08.01. 10:55:48

Mondj valaki mást,nekem Walcott- fiatal Dombi Tibi párhuzam jut eszembe mindig:) bocs Dombi tibi...gyorsak még a labdát is lehagyják azt ennyi.De nem vagyunk egyformák.Az u19 meglátjuk nem garancia,néztem én is a meccseket.megint egy magán vélemény de nem biztos hogy angliában kéne nevelődniük ezeknek a srácoknak.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2010.08.01. 11:03:45

@agentT: nem csak a külföldiek miatt szorulhatnak ki, vannak egyedi esetek is, mint pl. a Unitednél, ahol a klub 333 millió szurkolójából 332 és fél millió pontosan tudja, hogy a Scholes-Giggs matuzsálem tengely már semmire sem jó, SAF mégsem hajlandó betenni oda mondjuk Cleverley-t, aki Watfordban az év játékosa lett, és ilyeneket tud:
www.youtube.com/watch?v=7vC4fVPYrlo
Most arról szólnak a hírek, hogy megint megy kölcsönbe...

biohouse 2010.08.01. 11:04:04

Jobban izgatna, hogyan lehetne olyan magyar válogatottat összehozni, ami felveszi a versenyt a szlovák, ukrán, román,szerb, horvát, szlovén focival.
Úgy tűnik a magyar utánpótlás, akédimiák ide, vagy oda mégiscsak szar, és annyi nívótlan külföldi se kéne. Pl csak nemzeti válogatott játékost lehetne EU-n kívülről hozni, mint régebben Angliában volt.

dzzzzz 2010.08.01. 11:10:55

A legnagyobb probléma szerintem ott van, hogy a tartalékbajnokság és egy erősebb PL klub közt óriási szakadék van. Képtelenek a játékosok a tartalékbajnokságban megközelíteni azt a szintet amivel az edző tudhatná, hogy ez a játékos igenis elég jó a nagycsapatba is. Ha kölcsönbe adják akkor az edzői személyzet valószínűleg nem lesz olyan színvonalas mint a klubjában, a kölcsönző klub más taktikát játszat stb.
Szerintem ha a PL rombolása nélkül akarnak fejleszteni az utánpótláson, ahhoz vagy olyan edzők kellenek a csapatokba akik be merik dobni a mélyvízbe a játékost (vagy túlél, vagy nem). Vagy valahogy felhozni a tartalékbajnokság színvonalát (talán a spanyol rendszer segítene, hogy a tartalékcsapatok egy alsóbb osztályú felnőtt csapatban játsszanak). Szóval a lényeg szerintem, hogy a fitalaok kapjanak színvonalas (nem feltétlen PL) meccseket, Angliában, úgy hogy közben a klubjuk edzői foglalkoznak velük.

És??? 2010.08.01. 11:24:36

@biohouse: Ez mindenkit izgat,akadémiák ua. mint a nb1 edzői stábja,járnak körbe -körbe az se számít hogy mindenhol megbuknak.tökéletes pl. most(Wéber György)Nem ő alapozott végig a Pápával? nem ő mondja meg ki kell ki nem?De kritizálni azt tud- igy szar úgy szar...
Talán ha átkérnénk magunkat az óceániai csoprtba talán.A külföldiek:"Végül kiderült, a svéd klub húzta az időt, mert addig nem akarta kiadni sem Djordjicot, sem Mutumbát – mindketten futó szerződésű játékosok – amíg nem talált helyettük másokat. A Videoton ezzel a kettős igazolással egy olyan, Európa felé vezető lépést tett, ami szerintem áttörést jelent". na most erre mit lehet írni

Várúr 2010.08.01. 12:42:43

@agentT:
A RAF a Luftwaffe ellen nem minőséggel, hanem mennyiséggel győzött. Ehhez képest a futballt egy csapat 11 emberrel játssza. Ez a gondja a briteknek.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2010.08.01. 14:16:25

Uraim,

1. akinek az Arsenallal bármilyen problémája van utánpótlás szinten, az nézze meg az alábbi weboldalt: www.arsenal.com/reserves-youth/players. tele van angollal és néhány tehetséges külföldivel (nagyjából 20%)

2. Wenger hosszú évek óta az egyetlen - igen az egyetlen - olyan pl edző, aki pozitív szaldóval bír a játékospiacon, vagyis kevesebbet költött eladásra, mint vételre. Ráadásul évek óta a Carling Cupban játszatja rendszeresen a fiatalokat és a tartalékokat - ezt a kezdeményezést tavaly már a MU és a Liverpool is átvette.

3. Wenger nem az Arsenal miatt aggódik, HANEM MINDEN ADMINISZTRATÍV KORLÁTOZÁS ELLEN LÉP FEL! Egyrészt, mert a 25 játékost nem tartja elegendőnek egy fél PL szezonra (ég akkor is, ha ez most az egyik legnagyobb riválisnak, a Man Citynek okoz súlyos problémát, lévén csaknem 50 fizetett játékosuk van). Másrészt úgy gondolja, hogy az ADMINISZTRATÍV ÚTON BEJUTTATOTT JÁTÉKOSOK HELYET VESZNEK EL A JOBBAKTÓL, MERT A SZEREPELTETÉSÜK KÖTELEZŐ! Lássuk be, ez mindenképpen színvonalcsökkenést jelent és nem is igen tudod motiválni azt a fiatalt, aki amiatt nem kerül be a keretbe, mert egy adminisztratív ember kiszorítja. (egyébként ugyanezen okból tiltakozik Redknapp is!!!)

4. A Premier League a világ legjobb, legtőkeerősebb ligája, (amivel csak a Real Madrid és a Barcelona tud vetekedni. Míg utóbbiak kétcsapatos bajnokságot teremtettek, mert a többiek nem képesek velük lépést tartani, addig Angliában kiegyensúlyozottabb a helyzet, hiszen csak a bajnoki címre Chelsea és MU után további 4 csapat Arsenal, Liverpool, Man City, Tottenham esélyes!!) Mint a világ vezető ligája A VILÁG LEGJOBB LABDARÚGÓIT GYŰJTI BE, NEM PEDIG A LEGJOBB ANGOL FOCISTÁKAT. A németeknek sokkal könnyebb volt Öziléket beépíteni az alacsonyabb színvonalú Bundesligába, mint az angolokat a PL-be.

5. a fiatal angol játékosok rettenetesen túlárazottak. Ha elgondoljátok, hogy a Barca 30 MŁ-ot kínált a világ- és Európa bajnok Fabregasért, míg az Aston Villa ugyanennyira tartja a nála idősebb James Milnert, akkor kiderül, hogy milyen röhejesen drágák a nemzetközi szintre kilépni képes angolok.

6. Az angol utánpótlás nem sikertelen, hiszen ha rámentek az UEFA honlapjára világosan kiderül, az elmúlt évtizedben majdnam minden korosztályos tornán szerepeltek a legjobb 8 között -igaz, szemben a spanyolokkal vagy a franciákkal: nyerni egyszer sem tudtak.

ÖSSZEFOGLALVA: A magam részéről szívesebben nézek hétről-hétre egy nagyon színvonalas bajnokságot, mint négyévente egy hónapig egy világbajnokságot jó angol csapattal, ígyhogy ez az adminisztratív döntés hülyeség. a legjobb angol játékosok úgyis bejutnak a PL-be, akármilyen sok lesz a külföldi. nagyobb gond, hogy nincs rendes angol játékstílus, hiszen a régi rúgd és fuss már csak a Championshipre elegendő, annyira egysíkú, míg az újat még nem találták ki.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2010.08.01. 14:47:35

@szenvedély S.: " ez mindenképpen színvonalcsökkenést jelent és nem is igen tudod motiválni azt a fiatalt, aki amiatt nem kerül be a keretbe, mert egy adminisztratív ember kiszorítja. (egyébként ugyanezen okból tiltakozik Redknapp is!!!)"
Ez nem feltétlenül lenne így, ha ugyanis egy hazai nevelésű (adminisztratív úton bejuttatott) játékos nem üti meg a mércét, akkor ugyanúgy el lehet küldeni, és jön helyette egy másik hazai nevelésű.

"6. Az angol utánpótlás nem sikertelen, hiszen ha rámentek az UEFA honlapjára világosan kiderül, az elmúlt évtizedben majdnam minden korosztályos tornán szerepeltek a legjobb 8 között -igaz, szemben a spanyolokkal vagy a franciákkal: nyerni egyszer sem tudtak."

De igen: az U17-es csapat idén EB-t nyert.

Közöd??? 2010.08.01. 15:40:30

A koreaiak méggyorsabban és méghatékonyabban reagáltak! Éljen Kim Dzsongil!

Kényszermunkán Észak-Korea futballedzője

A nép előtt számoltatták el az észak-koreai válogatott tagjait, akiket azzal vádoltak, hogy nem követték Kim Dzsongil utasításait. A leváltott kapitányt kizárták a pártból, építkezésre küldték.
Az észak-koreai válogatott nyeretlenül, három vereséggel zárta a dél-afrikai világbajnokságot. A csapat tagjait a torna után leginkább a Portugália elleni 0-7-ért vették elő, a nép előtt kellett feleniük.
A kultúrpalota emelvényére felsorakoztatott játékosok hat órán át hallgatták az ideológiai alapú kritikákat, Kim Dzsonghun szövetségi kapitányt büntették a legkeményebben: kizárták a pártból, a továbbiakban építkezésen kell dolgoznia.

A vádak közül a legsúlyosabb az volt, hogy a csapat nem tartotta be Kim Dzsongil ajánlásait, aki nagyon bízott a válogatottban.

Kiderült, a játékosok családját megfigyelték a portugálok elleni meccstől egészen a futballisták hazatéréséig.

A nyilvános felelősségre vonás három nappal a vb után történt, de csak most, egy jó hónappal később értesült róla a dél-koreai sajtó, és írta meg a Csoszun Ilbo dél-koreai napilap.

normaluser 2010.08.01. 20:18:29

Kicsit off leszek
@[bs]: A számokat egy kis hibával jól eltaláltad pajti. Kisegítelek a United 333 millió szurkolójából 332 és fél millió pontosan tudja, hogy Giggs és Scholes még mindig top játékos. Igazából nem is értem, h honnan húztad elő ezt a feltevést. Scholes még mindig a PL egyik legjobb középpályása, játékintelligenciája pedig a világ legjobbjaival vetekedik. Ezt, h észrevedd nem kell atomfizikusnak lenned, csak esetleg NÉZNI a United meccseket, utóbbi feltevést is osztanád, ha nem kötögettél volna az elmúlt 15 évben a PL mérkőzések alatt!
Az előző idényben 6 pontot 100% ,hogy vesztünk, ha nincs Scholes, mivel csak Ő volt képes betalálni ezeken a meccseken. Komoly probléma, hogy a Unitedben NINCS olyan irányító középpályás, akivel eredményesen lehetne pótolni Scholes-t és nagyon valószínű, hogy a következő lesz az utolsó idénye, ez SAF-nak is komoly probléma. Jövő nyáron ilyenkor tutira kell újítanunk egy kapust és egy JÓ, nem védekező középpályást és sajnos minden SAF nyilatkozattal ellentétben nincs annyi pénz rá, amennyit ő mondana. <- Ehhez sem kellett közgazdász dipi.
Mellesleg két éve hogy nyertünk volna BL-t, ha az elődöntőben Scholesy nem bombázza be a lasztit?! Nekem nagyon úgy tűnt, h a new wave ManUnitedesek kedvenc kis élete formájában játszó CRonaldója még kézzel sem bírta volna becipelni a kapuba ..
... na meg az a nagyon szar Giggs matuzsálem ... úristen! Tavasszal a Spurs ellen nem volt olyan érzésed, hogy 20 tiziből 20-at bevarrna? Mert nekem nagyon úgy tűnt, hogy akár kis Modric -ok potyoghatnának az égből és akár Crouch is beállhat segíteni a kapuba, de Giggsy akkor is bezúzza!
Nem vagyok a híve, h utube videókkal igazoljuk a játékosokat, most kivételt teszek :s
nézd meg ezt, 35+ éves Giggsy-ről :
www.youtube.com/watch?v=VY0szK7aZUc

Ha United szurkoló vagy, akkor add vissza a vörös-fehér/zöld-sárga sáladat! Ha nem, akkor gratulálok, mert tudod h felkúrni őket.

pifti412 · http://www.focimax.com 2010.08.01. 20:33:51

Mondjuk tényleg érdekes Wenger felvetése, mert így, egy adminisztratív módon meggyöngült kerettel valószínűleg a BL elődöntőben egy ideig nem lesz egyszerre három angol csapat. Na, akkor meg majd azért lehet sírni, hogy onnan nem jön a lóvé! Az is érdekes, hogy az új szabályozás szerint pl. Fabregas is "hazainak" számít, de mondjuk Wenger hallgasson, mert az egy vicc, hogy a egy-két éve még a cserepadra is csak egy angolt ültetett.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2010.08.02. 01:16:16

@normaluser: Nem értünk egyet, oké, de mindezt akár elmondhattad volna személyeskedés nélkül is. Legközelebb remélem sikerül.

Giggs és Scholes legenda-státuszát soha nem kérdőjelezném meg (nem "new wave" fan vagyok, 15 éve szurkolok a MU-nak), de látni kell, hogy az ő idejüknek már vége. Scholes-szal van a kevesebb gond, egy félórára beszállva a padról sokat tud hozzátenni a játékhoz, hosszabb időt már nem bír, mert elfárad, és a kezdőkörből kezd irányítani, meg begyűjti a szokásos pirosat. Giggs viszont a valódi posztján, a szélen már nem elég gyors, ezt SAF is belátta, ezért teszi be középre, ott meg maximum átlagos teljesítményt nyújt, nem lesz belőle egy Zidane soha. Scholes-szal ketten ráadásul gyengítik egymást, én legalábbis nem emlékszem olyan meccsre az elmúlt szezonból, amikor mindketten a pályán voltak, és jól játszott a csapat. Már most ki merem jelenteni: az új szezonban is szenvedni fog a csapat minden olya meccsen, ahol egyszerre vannak a pályán, pláne középen.

Valóban, hoznak így is pontokat (főleg Scholes), de lehet, hogy ha Giggs helyett Cleverley játszana középen, ő még több pontot jelentene. Csakhogy SAF öregkorára kockázatkerülőbb lett. Érzelmileg érthető, hogy kötődik Scholes-székhoz, a legnagyobb sikereit velük érte el, világos, hogy nem könnyű elengedni őket, de muszáj lesz, ha nem akar a MU elmilánosodni.

normaluser 2010.08.02. 12:43:56

@[bs]: Cleverley szerintem már nem fér be, egy szép góltól még nem lesz belőled Cantona. Viszont Chicharito már bizonyított a vb-én és kb. 1,5 éve jó formában van, a két lejátszott felkészülési meccsen is betalált. Kikoban is nagyobb a rutin, ő már tavaly a Villa ellen bizonyított. Még Mame és Danny mennek kölcsönbe szerintem.

kutyacica 2010.08.07. 22:10:00

van keret a Magyar-Angol baratsagosra.

Gibbs, Wilshere, Walcott, Johnson, Hart, Foster van.
Rodwell, Sturridge, Cleverley nincs. Az utobbi ketto jogos szerintem, gyujtsenek elobb PL rutint, ahogy Delfouneso is. Rodwell kihagyasat viszont nem ertem.

Rooney, C.Cole, Zamora, Bent a csatarok.
süti beállítások módosítása